Jag inbillsk? Inte då...

Vaknar vid 08 (!!!) av min underbara sambo och dotter som denna morgon givit mig sovmorgon! Fantastiskt och välbehövligt, sitter nu och funderar på om jag o Olivia ska ta en prom till ÖB. Vet inte om det beror på endorfinerna som fortfarande sprudlar tack vare sovmorgonen eller om jag blev så impad av vårt sällskap igår som gick betydligt längre. Nu ska vi bara se om jag kommer att kunna gå från tankeverksamhet till handling...

Har sen igår fått 5 inlägg på bloggen var av 1 var från någon jag kände och 4 av personer jag inte har en aning om vem dom är. Förstår inte riktigt det där men uppenbarligen sitter människor och letar runt i olika bloggar. En person kände visst att han/hon bara ville informera om att Michael Jackson är avliden, inget om själva bloggen alltså. En annan informerade om att hon på sin blogg hade startat en frågetävling... Detta kanske är helt normalt men då jag inte är mer berest i bloggträsket än att jag plitar i min egen blogg så förefaller detta lite märkligt för mig, ja ja nog om det...

Min kära mor var igår utslagen av maginfluensa och då hon ringer o pratar med Crille igår förstår jag från samtalet att hon är just magsjuk och sen dess har jag inte riktigt lyckats bli kvitt denna illamående och obehagliga känsla i kroppen och då främst magen...Vi får väl se om maginfluensa numer lyckas smitta genom tfn, konstigare saker har ju hänt menar jag. Nu för tiden tycker jag man överraskas ständigt och jämt över saker som händer som man aldrig trodde skulle ske, exempelvis att min afasi skulle slå till o bli värre bara för att jag varit hemma och pratat Olivia-språk i 8 månader. Nu är det nästan så att jag blir rädd för mig själv ibland, om det låter som det gör nu hur kommer jag att prata kring jul?? Om det händelsevis skulle vara så att ni som kommer att fira jul med mig mitt under Kalle inser att jag balar taklänges så bli inte förvånade. Om jag däremot skulle börja låta som Kalle så kanske vi bör ta en tripp till US...

Fredag kära fredag och äntligen helg igen! Älskar den känsla som infinner sig på fredagar, en känsla av hopp nästan. Hopp om vad vet jag inte men jag kan gissa att det har med att göra att jag under 2 dagar faktiskt kan gå på toa när jag vill, duscha när jag vill, gå o göra mig en macka när jag vill, ringa ett tfn-samtal när jag vill, sätta mig vid tv:n och faktiskt kunna se och höra det som är på tv:n när jag vill...etc etc.Tror jag varit tillräckligt tydlig nu. Crille är hemma och vi delar på ansvaret över Ollie vilket jag tycker är hur skönt som helst efter 1 v. Missförstå mig inte, jag fullkomligt ÄLSKAR att va hemma med min dotter men aldrig tidigare har jag känt sån frustration, uppgivenhet, stress,oro,trötthet mm som det faktiskt bjuds på stundvis. Men jag har heller aldrig tidigare känt sån kärlek, glädje, rofylldhet, tillfredställelse och vakenhet som jag gör med Olivia. Ibland är det bara skönt att få mentalt stressa av och veta att det finns någon annan som kan ta över och lyssna, planera, hålla koll och underhålla vårt lilla busfrö.Man växer som människa helt klart och i takt med att Olivia lär sig nya saker inser jag att jag inte slutar att förundras över denna gudagåva!

TREVLIG HELG!

/Olivias mamma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0