Vårbrisvägen 72 - Brogatan Ca 1 timme!

Jag gick inte till ÖB, jag gick till Crilles jobb!! För informations skull tänker jag meddela att detta är ännu längre sträcka än till det ursprungliga målet ÖB. Det gick hur bra som helst och jag tänkte innan att "det här blir ju perfekt tid att gå, Olivia kommer somna i vagnen och få sig en skön sovstund!". Efter 10 min i  promenaden låg hon med flaskan och höll på att somna, fint tänkte jag då och kände att "det här planerade jag bra". 40 min senare hade hon ej somnat utan satt upp och skrattade och jollrade för fullt. 5 min innan vi är framme på Crilles jobb somnar hon... Senare samma kväll får jag frossa, mår ILLA och ser ut som att jag är på väg att transformeras till en padda i huden. Solen tog mao bra under promenaden...

Olivia har nu sovit 2 nätter i sitt eget rum och det har gått jättebra! Än så länge så är det nog bara jag som tycker att det är lite jobbigt... Känns som ett stort steg att sova i eget rum! Men det kommer nog snart komma en tid då hon vill ligga bredvid oss igen, och då får hon det!

Olivia har badat i sin nya pool, både utan och med kläder.. Igår badade hon som sig bör och idag skulle hon bestämt krypa i poolen med kläder...

Igår drabbades jag för en stund av en mindre panikkänsla och separationsångest! Tankegången började i höjd med att jag försökte klura ut vad det var för vecka (jag är helt och fullt lost vad gäller datum, veckor och tid numera!). Crilles semester börjar v 31 och jag kände lite nöjt att det inte är så långt kvar, därefter vandrar jag vidare i tanken och kommer fram till att v 31 är sista v i aug och sen är han hemma nästan hela september. Där och då kommer jag fram till att min dotter strax därefter fyller 1 år!! Sekunden efter är jag framme vid att Crille går hem på pappaledighet 1 dag/v from 1 nov och i februari på heltid! HJÄLP! Min mammaledighet är snart slut! Under en tid var jag uppriktigt ledsen men som tur var lyckades jag landa i att det fortfarande bara var juli.

Igår var våra grannar Andreas och Lotta här och vi grillade korv och spelade spel. Riktigt trevligt, jag och Crille vann "Lika par leka bäst" - det firade vi genom att somna skönt på soffan efter att ha sagt hej då till våra nyfunna vänner.

Önskar jag kunde skriva att jag satt i kvällssolen och drack ett glas rosé samtidigt som jag skriver detta men sanningen är att jag sitter med raggsockar på fötterna och insvept i en snorgrön fleecefilt och dricker en kopp kaffe på altan. Det börjar dyka upp en del märkliga djur här nu (typ hästmyggor och dyl.) och kaffet kallnar fort vilket tyder på att det är svalare här än vad man kan önska... Jag avslutar här och återkommer inom kort!

Sov gott!

/Olivias mamma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0