April april jag kan lura dig vart jag vill...

Ikväll kommer äntligen min älskling hem! Gudars vad man kan sakna nån då...vi är ju inte helt vana vid att inte ses på flera dagar... =)
Dom här dagarna har gått fort ändå och det har gått jättebra med Ollie.
Idag har vi varit och hälsat på hos Jenny och Jim i Lambohov, därefter åkte vi runt lite jag o Livan. Hon somnade när vi lämnade Lambohov så jag tänkte att hon kunde fortsätta sova en stund så då passade jag på att styra ut mot Tallboda =) Den här gången gick jag aldrig ur bilen men jag åkte allt förbi och kikade lite på vårt nya hem =)

Tror inte att jag har åkt på något april-skämt än, jag har iallafall levererat ett... Förra veckan kollade jag mitt skattebesked på nätet och insåg att jag skulle få tillbaka pengar - rätt bra summa och likaså Crille. Igår kom ju skattebeskedet per brev så idag lurade jag min käre sambo genom att skriva ett uppgivet sms där jag förklarade att jag hade läst fel på nätet, att vi båda skulle behöva betala tillbaka istället... elakt jag vet men det blev bra till slut... Först blev stackarn ledsen över att vi skulle behöva lägga ut över 10 loppor ihop samtidigt som vi håller på o flyttar osv... När jag sen sa "april, april..." så blev han sååå glad och vi kände båda att dessa pengar helt plötsligt var mer värda än då vi förra veckan satt vid datorn och fick besked... Så slutet gott, allt gott!

Idag är grannen Åsa ute och fixar i rabatten, känner starkt att jag med borde göra det...vilket sorgligt förfall... Tänkte vänta till Olivia har vaknat sen kan vi gå ut ihop och rensa lite. Jag och Åsa skulle försöka få till en liten kaffestund ihop också i den underbara vårsolen! Hoppas hoppas hoppas att det kan få vara och förbli vår nu, ingen mer snö tack!

Ta hand om er!

/Olivias mamma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0