Jag serverar blodpudding till min dotter och jag blir liksom inte kvitt känslan att jag är rent ondskefullt elak...

...och inte äter hon det heller! Jag kan INTE klandra henne, jag skulle aldrig stoppa det i min mun och tydligen delar jag denna åsikt med Olivia. "Tytte itte om mamma!" säger hon efter 2 hyfsat rejäla kväljningar med tillhörande tårar i ögonen. "Prova en till" säger jag som har fått för mig att det kan va bra om hon äter blodpudding för att det är nyttigt. (ÄR det ens det undrar jag eller har jag gått på en myt? Känns i efterhand som att det kvittar då det finns ett gäng andra saker som är nyttiga...) Sen gjorde jag det som jag sagt att jag aldrig ska göra, nämligen laga ny mat till mitt hungriga barn som idag vägrade äta det jag serverade. Men när det kommer till blodpudding slutar alla principer att gälla!

Emelie har varit på besök och det är alltid lika tomt när hon åkt igen! Känns alltid bra att ha henne nära!

Vi har även firat Crille, denna födelsedagsfest blev inte riktigt lika blöt och sångfylld som den födelsedagsfest som gick av stapeln i april... O jag är glad för det, det blev riktigt trevligt med många goa gäster och fina gåvor!

Nu kom min kära hem från arbete och plugg så,
på återseende kära vänner - nu ska jag njuta av en kopp te och Crille!

O just det, Olivia har varit hos frissan oxå! Hur duktig som helst - bilder finns och kommer så snart jag orkar lägga in dom!

/Olivias mamma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0