Vad hände med den traditionella kaffebryggaren???

Olivia sover och jag tittar på Greys Anatomy, känns riktigt bra! Älskar denna serie och jag har ju av olika anledningar missat flera avsnitt. Men som om kanal 5 har hört mina böner visas nu repriserna av just dom avsnitt som jag har missat! Älskar när det händer!

Olivia har nu visat 2 nya färdigheter: sätta på tvättmaskinen och klättra upp på sin nya stol själv. Igår satte hon på maskinen då hon har lärt sig vrida på rattarna och sen nyttja att maskinen har touch-display och vips så har man fått på ett intensivprogram på 1tim och 43 min... det gäller att va snabb som mor då. Har upptäckt att det finns fler saker att parera på badrummet än vad det gör i köket: tvättmaskinen, torktumlaren, duschen (blött och glasdörrarna mår nog inte bra av att bli slagna med div. leksaker alltför många ggr) lådor med hårprylar, tvättkorgen, soptunnan, toaborsten etc etc. Toaborsten är av outgrundlig anledning mycket populär...usch!

Mamma har gett Olivia en jättefin liten stol som hon har här i vardagsrummet i sin hörna, idag visade hon att hon kan klättra upp på den alldeles själv och sen kan man ställa sig upp i den också, OCH då når man mammas blommor i fönstret!

Är nu inne på 3:e kaffebryggaren från Elgiganten sen vår gamla gick ur tiden i helgen. Kan inte på nåt sätt påstå att jag är imponerad av dagens kaffebryggaredjungel... 2 har varit trasiga (eller hm 1 på riktigt men officiellt så är det 2), jag har bränt mig, blivit skrämd då en av dom framstötte enorma ljud och pustanden när jag minst anade det, fått torka kaffe som bubblat ur alla möjliga "öppningar" på en utav dom, trott att brandlarmet gick när en av dom signalerade att den var "klar"... Den första vi köpte trodde jag ändå på (dock kan man ju inte ha kvar den då handtaget var sönderslaget) den andra är jag än idag lite rädd för (ett riktigt monster i rostfritt stål som hade fler finesser än min nya mobil i princip). Den vi nu har är alltså den 3:e och vi har här frångått att vi vill ha en som brygger i termoskanna, en liten finess har denna och det är som en inbyggd våg som talar om hur mkt kaffe man bör ha, man ska alltså inte behöva räkna själv. Detta funkar dock INTE, det som är bra med den är dock att man fyller på vatten direkt i behållaren som då är löstagbar och man behöver inte blaska fram och tillbaka med vatten över hela köksbänken... Vi får se hur länge den stannar hos oss, jag känner mig högst osäker på om jag vill ha kvar den... vi får se...

På förmiddagen hade vi besök av underbara Anna som Olivia har väldigt svårt att slita sig ifrån, och jag med förstås =) Vad vore livet utan goda vänner!

Igår beställldes en ny vagn, Emmaljuna Ozone City! Levereras v 52 men då vi har sålt vår nuvarande till en tjej som behöver vagnen tidigare än slutet på dec så ska vi få låna en vagn av Babyland. Måste varmt rekomendera butiken och personalen där, såå hjälpsamma och trevliga!

Nu vaknar snart mitt hjärta och jag ska få lite gjort innan så jag slutar här och önskar en trevlig dag!

/Olivias mamma

Kommentarer
Postat av: madison

Jag förstår din rädlsa för kaffebryggare... akta så den inte exploderar över dig, det hände ju mig. Och glöm inte heller att stänga av den... Undra om det är som med kaffebryggare som Raimo tror att det är med Rådjur, att de är sadister innerst inne...

2009-10-08 @ 11:04:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0