Olivia = lycka och kärlek!!!

Onsdag fm och jag ser bara med ett öga... Jag trodde verkligen att jag hade sköljt av all tvål från mina fingrar innan jag pillade mig i ögat, rätt snabbt kände/insåg jag att så inte var fallet! Så ont det gör! Helt sannlöst! Så i ca 30 min har det rullat tårar och allt smink är borta, tårar+tvål= ultimat make-up-borttagning!

Igår hade jag och Crille 2-årig förlovningsdag! =) Hade planerat middag och vin, det blev middag men ca 2,5 timme senare än vad man kanske hade tänkt sig och jag tror jag fick i mig 2 munnar vin... Olivia var övertrött och kunde inte alls få ro till att somna...så hon fick sitta med oss på den romantiska middagen =)

Igår hände även detta: jag och Olivia är på väg hem från stan och då vi är i höjd med Trädgårdstorget säger det pppsshhhhcccssssshh  om ett däck på vagnen...NEJ tänker jag som inte alls känner för att bära vagn + 8 kg bebis hela vägen hem med trasig handled och knutor i ryggen! Ringde givetvis Crille direkt (vad nu han kunde göra från jobbet...) och han ber mig att inte belasta just det hjulet så mkt... Hm, ok tänkte jag och försökte allt vad jag kunde att lyfta bara det hjulet från marken och  samtidigt försöka ta ekipaget uppför Nygatan och det är ju som vi alla kanske vet uppförsbacke nästan hela vägen hem till oss... PUHH! Väl hemma sover Ollie som aldrig tidigare, just det skumpandet och pustandet från mig kanske mkt väl påminde om den sista tiden i magen.... 

Två av våra käraste vänner har nu separerat, ibland tar verkligen livet nya vägar och det blir inte som man tänkt sig. De båda står oss väldigt nära och vi känner för dom! Det här är ett sånt tillfälle då man känner sig maktlös och önskar att man kunde göra något men det vi kan göra  är att finnas här men mer än så går ju inte. Mina tankar går iallafall till er båda!!! 

Sen ca 2 v tillbaka äter Ollie minst en smakportion om dagen, vi brukar ta lite gröt på fm och kanske en tsk majs till em =) Hon verkar tycka att det är rätt gott och hennes mage verkar än så länge inte ha några problem med att det kommer annat än ersättning vilket känns bra! Varje gång hon äter så "äter" hon även på haklappen dock...det går på 1 sek sen har hon greppat tag i den o mosar runt i ansiktet... =) kladdigt och härligt! Hon är så underbar och jag kan bara inte fatta hur jag kan ha levt utan henne! Vad gjorde man hela tiden!? Hon är mitt allt och jag älskar henne mer än ord kan förklara!!!

Ikväll kommer Johan och  Jenny hit och vi skulle äta ihop, trevligt, vi träffas ju inte så ofta och tiden går undan! Jenny har redan gått en bit över halva tiden. Så snart kommer det bebis även där.

Men nån som har ännu kortare tid kvar så är det Zandra i sthlm, hon har idag 9 dagar kvar!!! Helt otroligt härligt, jag går varje dag och undrar om det är idag hon ska skicka ett meddelande och säga att det är på alt. att hon redan har fått sin lilla pojke! Ser fram mot att träffa deras familj när vi är i sthlm nästa gång vilket kanske blir i april med tanke på att syster min och Johannes flyttar då.

Nu ska jag sätta på mig lite ansikte och invänta att min lilla gullunge vaknar!

/Olivias mamma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0