2 v + 2 dagar...

... sen vi lämnade Nygatan och tog vårt pick och pack och påbörjade vårt liv i Tallboda! Tiden går så fort så det känns ibland overkligt! I skrivande stund väntar jag på att kaffet ska bli klart, jag har precis lagt Olivia efter att ha badat henne. Mycket har givetvis hänt sedan sist och i vanlig ordning vet jag inte var jag ska börja...

Olivias första tand har nu kommit fram! =) Vänster framtand i nedre käken är det som tittar fram och är alldeles vass när man känner på den. Sen den kom fram har vi fått  byta bajsblöja ca 10 ggr om dagen och Zinksalvan går varm här hemma nu... Vi får se när nästa tand tänker dyka upp, nu vet man ungefär vad man har att vänta: dålig sömn, gnäll, bajsbjöjor i absurda antal och lukter, evigt gnagande på ALLT mm mm... Olivia har även börjat resa sig vid saker hon kan ta tag i som exempelvis sängen och bordet. Nu gäller det absolut att va med, hon vet ju inte riktigt ännu vad det innebär att ställa sig upp hon vet ju bara att hon kan... Vad som händer när man väl står upp i hala strumpor har hon inte riktigt kläm på än så när hon ställer sig  behöver man va med och hjälpa till =)

Vi har även varit på bröllop jag och Crille, Ollie var hemma med mormor i Tallboda. Sara och Tim var det som gift sig och det var ett jättefint bröllop och en rolig fest. Vigseln hölls i Domkyrkan och festen i Bjärka Säby slott. Helt underbart att få deltaga i något så fint.

Nu börjra vårt hem så smått att träda fram bakom kartonger och provisoriska placeringar av diverse möbler. Igår var jag iväg och köpte en tv-bänk som ikväll förhoppningsvis är på plats.. =) 
Kort kommer snart, jag lovar...

Nu har Olivia vaknat igen då Crille tog sovmorgon idag och hans tfn började ringa hysteriskt 2 m från henne alldeles nyss...

Jag får helt enkelt återkomma när nästa tillfälle bjuds...

/Olivias mamma

Kommentarer
Postat av: OLOF

Nu är det väl snart dags att lägga ut lite bilder

på utemiljön och naturligtvis är vi nyfikna på hur ni ordnat för er där inne.

2009-06-13 @ 14:44:45
Postat av: Anonym

jag instämmer, mer uppdateringar och fler bilder!

kramkram

2009-06-15 @ 20:09:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0