Nojjig hönsmamma vid tangenterna...

Idag tisdag tror jag kommer att generera lite "springa-på-stan-och-göra-ärenden" innan min far, bror och kanske syster kommer för en fika på em. Har intentionen att jag ska ha hunnit att baka något till dom kommer - vi får se hur det blir med det. Olivia sover just nu såå sött med sin far inne i vårt sovrum, det enda tokiga med det är att kl 08:50 och far i huset bör kanske dra sig upp och komma iväg till jobbet, det var ju det här med flex...
Igår blev jag uppringd av us som förklarade i korthet att om odlingen av urinen vi lämnade igår inte visar nåt så hör hon inte av sig, annars gör hon det. Jag vet att jag många gånger blir lite nojjig i onödan men det här är ett sånt tillfälle då jag hellre vill höra "jag återkommer så fort vi har fått provsvar". För då vet jag ju med säkerhet att ingen "glömmer bort"... Ja ja jag vet att jag ska luta mig tillbaka, titta på Olivias allmäntillstånd före tempen, tänka att allt ordnar sig mm mm men det ligger väl inte i min natur helt enkelt. Jag tänker istället att när fredagen kommer o us inte har ringt så ringer jag istället, för att va på den säkra sidan... Typiskt Sofie-stil...
Igår fick Olivia den klänningen det är tänkt att hon ska ha på dopet, eller på dopfikat kanske snarare. Det är min mor som har sytt den och den är såååå söt o fin!!! Min gullunge kommer att va så fin så fin, det är hon alltid men klänningen sätter kanske pricken över i:et! Samma omnämnda mor, tillika Olivias mormor, fyller år på söndag. Då kommer även syster min hem från storstan över helgen + några extradagar vilket ska bli otroligt roligt, saknar henne ordentligt ibland. Man kan tycka att jag borde ha vant mig vid att hon inte längre bor i stan men det gör jag liksom inte. Vill ju att hon och hennes andra hälft ska bosätte sig här så småningom =)  vi får väl se =)
Nu låter det som att la familia vaknar inne i sovrummet så jag säger härmed, På återseende!
/Olivias mamma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0