PMS någon?

Jaha nu är det nog snart dax igen då...här går jag omkring och känner att jag har mensvärk!!! Jag insåg omgående att jag INTE har saknat detta månatliga besvär något, inte ens pyttelite, under det senaste året som jag faktiskt har fått vara utan! Jag kan liksom inte ens med ord förklara hur underbart det känns att få slippa plågan...ja ja... man får se det som att det är en förutsättning för att man ska få såna underbara små människor som Ollie i sitt liv!
AHA-upplevelse nr 2 denna vecka är faktiskt värre, långt långt värre än att återfå mensen...jag har ryckt 2 gråa hår från min lilla skalle... Visste ju att denna dag skulle komma men jag hade helt klart föredragit att den kom "sen", om flera år tänker jag... Nu ska jag nog sluta att vara ytlig och tycka synd om mig själv, självömkan är nämligen något jag personlig kan bli riktigt trött och provocerad av så nu slutar jag och istället får glada Sofie ta över tangenterna.

Så, nu kan jag ju börja prata om allt trevligt som faktiskt finns i mitt liv. Bla min sambo, det finns ingen finare än han! I fm lekte vi djur, jag kom nämligen på att jag var rätt lik en T-Rex när jag dansande plockade in frukosten... Så det fick inleda djur-charaden som bla bjöd på Crille som struts, hund och katt =) Han är helt underbar faktiskt. Imorse när jag gick in i sovrummet så låg dom där mina två ljuvliga familjemedlemmar, den ena sov djupt (Crille) och den andre var lite halvvaken (Ollie) Så när jag ser att Olivias napp håller på att åka ut (vilket brukar innebära att hon vaknar) så försökte jag stoppa in den igen men snart därefter åkte den ut igen. Så när hon börjar "låta lite" tittar Crille sömnigt upp på mig och frågar "tog du nappen för henne nu!??!" Nej mitt hjärta, riktigt så dum är jag inte =)

Nu inväntar jag bara att Olivia ska vakna så ska vi ta en promenad hon och jag tänkte jag, solen lyser och himmlen är blå så jag ser fram mot att få frisk luft och rosiga kinder!
/Olivias mamma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0