Kvällsmys...

"Lisbeth Salanders fingeravtryck på mordvapnet.." viskar min sambo till mig från hörnet av soffan där han ligger och lyssnar på Flickan som lekte med elden. Spännande är väl ordet! Tom jag som läst triologin uppskattar när kvällen kommer, Olivia sover, maten intagen och stöket klart för dagen och vi lägger oss i soffan och lyssnar på ljudboken. Avkoppling och mysigt =)

Ikväll har våra vänner Johan, Jenny, Fiffen, Rickard och Fredrik varit här och avnjutit den jordgubbstårta som jag på em gjorde. Det smakade faktiskt riktigt bra och jag konstaterar att det nog var första födelsedagsfikat som bjudit på just jordgubbstårta. Det är väl inte riktigt jordgubbssäsong...

Nu hör jag tv-reklamen som säger att Änglar och Demoner har biopremiär 13 maj, fiiint! Crille kommer absolut att vilja gå då han verkligen gillade Dan Brown´s böcker. Kan ju va ett skönt avbrott från den packning som bör äga rum i dom dagarna...

Vi har nu (förmodligen...) blivit klara med planeringen kring mamma- resp. pappaledigheten. Blir nog som följer;
jag är hemma på heltid tom sista oktober 2009 därefter kommer Crille va hemma 1 dag i veckan tom 1 feb då han går hem på heltid tom mitten på april. Vår förhoppning är att Olivia ska få en plats på dagiset som är nybyggt och nystartat (mars -09) till våren 2010!

Nu är det dags att ta kväll och stänga av datorn för idag!

/Olivias mamma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0