"Trots innebär att man som barn inte gör som föräldern säger utan istället tvärtom, eller bara skriker och helt enkelt vägrar göra något." (www.vimedbarn.se)

1:a advent har passerat, likaså 2:a advent och nu står 3:e advent och Lucia på tur kommande helg. Olivia ska gå sitt första luciatåg och det ska bli sagolikt att få se! Man märker att de har börjat träna sånger till lucia på dagis...hon går och sjunger för fulla muggar här hemma om dagarna!

Numer sover Olivia ingenting om dagarna, detta har resulterat i att hon faktiskt somnar kring 19 istället för 22-23 om kvällarna... Känns helt underbart att få några timmar på kvällen för sig själva. Olivia är ju som bekant tidig med det mesta och nu beter hon sig som vilken treåring som helst, trotsig är sannerligen bara förnamnet för hur denna donna kan beskrivas just nu! Nu som först förstår man innebörden av ordet trött och slutkörd...

Här hemma lyser adventsljusen, det doftar hyacint och amaryllisen börjar växa. I helgen ska vi ut och köpa gran och till Lucia ska den vara klädd. Jag älskar denna tiden mer än nån annan på året. När våren kommer och allt föds på nytt är även en tid då jag känner en sån här lycka men just nu är det vinter och snart jul och jag stortrivs!!! Nu vill jag bara ha hit lillasyster Emelie med så känns det lite mer komplett - den som väntar på nåt gott...

/Olivias mamma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0