Näeråsåatte...det är väl på tiden att jag uppdaterar nu...

Jag får väl helt enkelt skämmas för att jag under så lång tid låtit denna blogg vara uppdaterad. Har en mängd olika förklaringar (bortförklaring kanske är den korrekta termen men det är lite jobbigare att erkänna...) till varför jag inte plitat här på länge. Några exempel är tidsbrist och datahaveri.

 Tidsbrist
drabbas jag tydligen hyfsat ofta av numer! Uttrycket är det inte det ena så är det andra är klockrent för övrigt! Hur väl jag än planerar så hinns inte allt jag har tänkt med. Med andra ord så misslyckas jag med min planering, tror det gäller att inte planera mer än det elementära... allt man hinner över det är bonus! Men det positiva i kråksången är ju att det som händer i vår vardag är underbart! Olivia är den finaste som finns och jag kan inte nog understryka hur hon förgyller min vardag! Nu har mitt älskade barn tagit sina första steg!!! Då hon gjorde det stod jag som paralyserad och därefter började jag hysteriskt hoppa upp och ner samtidigt som jag skrikandes av glädje klappar händerna i sån fart att jag nästan skrämde mig själv en smula...! Såååå häftigt alltså! Tänderna har även dom ploppat upp i god och jämn takt den senaste tiden och hon har numera 6 st och den 7:e är på god väg. Olivias faschination för sladdar och kontakter har inte på något sätt förminskats eller avtagit utan det hela har bara eskalerat till den gräns då jag överväger att plocka bort ALLA sladdar i hela hemmet. Jag känner vissa dagar att jag är ytterst nära att bryta fullkomligt ihop när hon vägrar ge sig utan bara fortsätter att slita o dra i allt vad sladdar heter o när hon lyckas få ut sladden (det är bra om det som sitter fast i sladden inte följer med ner, i regel gör det dock det då hon rycker till ett par gånger i nån form av lyckorus över att ha en sladd i handen!!!). Så alla ni som undrar över vad Olivia önskar sig i 1-årspresent så kan jag bara tipsa om sladdar, förlängningsdosor, vägguttag etc etc. Det kommer att gå hem och förmodligen knipa platsen som årets födelsedagspresent!!!

Datahaveri är väl sånt som bara händer nån annan...? NEJ så är det inte! Utan det händer i alla högsta grad i vår lilla familj. Detta "#"#¤%#¤ haveri bidrog till att flera av mina favoritkort på Olivia är och förblir borta ur etern. Vår hårddisk har nu lämnat oss och istället har en ny fräsch fått flytta in, vi välkomnar den och litar inte en sekund på att den ska fungera i all oändlighet utan istället ska vi va MKT duktiga på att lägga över det vi vill spara på vår externa hårddisk, ofta! Innan vår nya hårddisk anlände levde vi utan dator i ca 3 v, så därmed kan jag använda datahaveri som legitim anledning till att jag inte bloggat så aktivt...eller..nej kanske inte men ändå...

Nu sover mitt hjärta och jag sitter alltså här, samtidigt så har jag mitt favoritprogram på. Förlossningskliniken. Jag inser ju med mitt sunda förnuft påkopplat att denna serie hade varit utmärkt som propaganda för dagens ungdom att praktisera säker sex, för fy f"#¤"#¤"n vad ont jag kan ha när jag sitter här o ser hur kvinnorna kämpar som gudar men åh vad jag också fylls av känslor och tårar i ögonen varje gång ett barn tillslut föds. Stråt vassare är ju serien Riskförlossningar, jag älskar serien men kan inte bestämma mig för om faschnationen liknar den där man inte vill titta men ändå vill när man passerar olycksplatser eller om det är för att jag helt enkelt är intresserad. Jag tror mer på det sistnämnda!

ÄNTLIGEN har hockeysäsongen kommit igång, vi här på Vårbrisvägen välkomnar den varmt och håller tummarna för att LHC börjar leverera det dom kanske inte helt har gjort inledningsvis av denna säsong...

Haveri nr 2 är att min kära mobil en dag bara bestämde sig för att vara borta! O då menar jag borta, spårlöst försvunnen. Allt hade ju varit enklare om jag bara kunde fråga Olivia... Nu vill jag inte skylla på henne, men faktum är att risken att hon har lekt bort den är ju större än att den bara helt plötsligt har förvandlats till luft.. eller så har jag tappat den, jag vet inte men efter 3 dagar utan tfn åkte jag o köpte en ny. Så nu har jag en ny tfn HELT utan kontakter så ni som vill att jag har ert tfn kan ju maila mig efter att ha läst detta...

Nu ska jag passa på o få lite gjort här hemma: utrotning av tvättberg, disk och damm står på schemat!

Må väl!

/Olivias mamma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0