2 v kvar...

Om jag fortsätter att ta så här lång tid på mig mellan inläggen så lär nästa vara komponerat i Tallboda...för nu drar det ihop sig! 2 v kvar! Dags att lägga i en högre växel med packandet, det känns iof som att vi lever i en enda stor flyttkartong då jag redan har packat massor men jag inser ju att det är massor kvar!

Massor har givetvis hänt sen sist men det viktigaste först: Olivia =)
Hon har nu börjat använda sin gåstol, massor! Hon far runt här om dagarna och har nu även lärt sig att öppna lådor både i köket som såväl i hallen...inte lika bra... Man kan inte lämna henne många sekunder nu =)

Idag är det dags för (lite försenad pga schemamiss på bvc) 6-mån kontroll. Det ska bli kul och jag ska passa på att fråga vad jag bör undvika och vad jag bör tänka på när jag gör mat till Ollie. Jag gör ju rätt mkt mat och fryser in så då vill jagveta att jag gör det bra. Tänker även be henne känna och titta efter om hon ser några tänder på g.

Vi har börjat göra en del inköp till nya bostaden som jag förresten bör göra en rättelse kring. I tidigare inlägg har jag visst skrivit att vi flyttar till Vårbruksvägen vilket givetvis är fel. Det vet ni alla som har fått flyttkort, ni som inte har fått dom än kommer nog få dom idag då jag la dom på lådan igår em.... Hur som helst så har vi börjat köpa saker vi kommer att behöva. I lördags var vi och handlade till den köksö som vi ska bygga, vi köpte även ett nytt parasoll till vår fina utegrupp som vi jobbar med ute i Älvan. Den är strax klar nu och sen ska jag ge mig på att måla en bokhylla åt Livan när vi ändå är igång...

Jag har nu för första gången kännt av separationsångest vid tanken av att lämna Nygatan, på riktigt. Usch vad jobbigt det kan kännas, jag kan även bli lite avis på dom som får bo här efter oss...dumt va... Det gäller givetvis att se framåt och tänka att vi kommer att skapa nya minnen på Vårbrisvägen och att det kommer bli kanon. Om det vore så att vi bara hade sett Nygatan som "ett hem vi bor i ett tag innan vi letar bättre" så hade det nog varit enkelt att flytta. Men nu är det ju så att vi har trivts såååå väldigt bra här! Det gör väl att man inte bara stänger dörren och går vidare utan att reflektera.. Nog om det!

Olivia har fått en till syssling, Det är Crilles kusin Daniel med fru Katarina som har fått sin andra son. GRATTIS säger vi till dom och önskar Lycka Till! =)

Under tiden som gått och jag inte har skrivit har vi bla varit i Borensberg för att klippa Crille och då berättade min (för övrigt nygravida!!!) frisör att hon vill ha med mig (eller mitt hår mest) på en kurs dom ska ha den 20 maj. Då kanske mitt hår äntligen kan få den färg som det förtjänar efter år av misshandel från mig. Kan inte minnas hur det känns att inte ha svarta sotiga toppar som man rent av kan göra sig illa på om man inte passar sig.... Hoppas på gott resultat..

Den 23 maj ska jag + 3 vänninor (oklart vilka än) vara modeller för en dag. Jag kommer att bli stylad och sen fotograferad, gratis hela vägen fram till att man vill ha korten dom tar. Dom kostar tydligen en massa men det finns ju inget som säger att man behöver köpa korten, ett kanske, men jag har inga planer på att ha en massa kort på mig själv överallt i mitt hem... Känns fiiiiint att få bli ompysslad, riktig lyx faktiskt!

Nu kommer snart Ollie att vakna så jag avslutar här för stunden, tänker att jag får återkomma inom kort och även då lägga ut lite mer kort.

/Olivias mamma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0