Tiger 1999-2009 R.I.P

Det som bara inte fick hända har hänt och nu finns inte min Tiger längre...
För att göra en lång historia kort så var det så här det hände... I fredags flyttade Tiger hem till Anki och hennes familj. På kvällen hade Tiger varit fräsig och ville inte att nån kom nära. I lördags smet han iväg (jag o Anki hade sagt att han skulle få vara inne i minst 1 v innan han gick ut) och var borta hela dagen. På em hittar dom honom och han är då under några grannars utemöbler. Anki ville ju bara få hem honom så hon försöker prata lite lugnt med honom och låter han lukta på hennes händer och sen tar hon tag i honom... Det som sen följer är helt overkligt...han ger sig på hennes händer så pass att hon blev inlagd på sjukhuset i 3 dagar... Jag kan liksom inte tro att det är sant när Anki berättar för mig då hon ringer från sjukhussängen där hon låg med bandagerade händer och får dropp varje morgon och kväll... Något hade helt klart hänt med Tiger och vi kände (mamma och jag) att det enda rätta vore att låta honom somna in. Att en katt fräser, bits och rivs när den är rädd är enligt mig HELT normalt och det ska dom göra då det är deras sätt att meddela att dom är rädda/trängda/stressade. Men det reaktionen som slutade med att Ankis händer fullkomligt gick sönder (ev krävs operation för att senor i handen blev förstörda...) är inte ok! Tiger har aldrig tidigare gjort något liknande och något hade absolut slagit över... Efter att ha pratat med djurkliniken fanns det liksom inga tvivel kvar och det som kvarstog var att hämta honom från Ankis familj... Under hela dagen (i Tisdags) var mamma min räddande ängel då hon tog tag i allt som behövdes göras, jag förmådde mig bara inte att ens ringa veterinären och fråga om avlivning... Mamma var oxå den som hämtade Tiger och körde honom till djurkliniken, jag kom när han hade fått somna in... Då jag blir tillfrågad om jag ville se honom och säga hej då brast det för mig och jag grät i timmar... För mig var och är Tiger såå speciell och för mig lever han alltid kvar. Du är saknad och älskad Tiger! För alltid!

Samtidigt så är vi uppe i en flytt som nu närmar sig med stormsteg! 3 nätter kvar på Nygatan! Helt ofattbart vad tiden går fort! Nu är det mesta packat, med undantag för lite käksgrejer såsom bestick och kaffebryggare =) Vi äter numer på papperstallrikar =)

Imorgon ska jag och mamma få vara "modeller för en dag". Vi ska infinna oss på Sas Radisson Hotell kl 11:15 och därefter ska vi under ca 4 timmar bli stylade och fotograferade... spännande... =)

Nu ska jag fortsätta mitt pyssel här hemma, med största sannolikhet kommer nästa inlägg skrivas på Vårbrisvägen =)

/Olivias mamma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0