"Det är mycket nu..."

Lördag morgon och jag tänkte att nu när resten av familjen sover så ska jag passa på att sätta mig och skriva lite... Jag hann bara kopiera över bilder från kameran och mobilen så hör jag att lillsnutta vaknar...pappa som ligger 30 cm ifrån har dock inte vaknat än... =)

Det har varit en rolig och händelserik vecka, i onsdags på våffeldagen var vi hos Peter, Åsa och Isabella och lekte och mumsade våfflor! Det var roligt och flickorna lekte på en filt medans vi satte i oss onyttigheter =) 
Tidigare på dagen var jag och Olivia och lunchade med en vän till mig som jag inte träffat på länge, riktigt trevligt!

I torsdags var jag och Åsa med flickorna på promenad och i var även en sväng förbi och försökte lyssna till en BVC-barnmorska som pratade om sömn i domprostgården. Det var på tok för många barn och mammor för att man skulle höra något men vi fick oss lite fika och tjejerna lekte lite med de andra barnen på det stora havet av filter som låg over hela golvet... På em gav vi oss iväg till Borensberg där jag fick en VÄLBEHÖLIG fotvård! AJ men ack så nödvändigt!

I går var en hektisk dag... På fm ca 10:30 träffades jag, Åsa och flickorna och vi skulle gå en sväng på stan... Vi hann knappt ner på stan innan flicka 1 ville ha mat, så in på ett café för att ge henne mat och oss fika. Då överraskar min gullunge mig genom att sätta sig upp i vagnen, hon ville absolut inte ligga ner!!! Så jag gick efter en barnstol och visst kunde hon sitta i den med lite stöd!!! Stora tjejen! Efter några blöjbyten gav vi oss iväg och tänkte fortsätta med den shoppingen vi hade planerat, vi hann med en butik sen var flicka 2 hungrig... På med alla kläder och iväg ut i snöyran för att ta oss till den restaurang där vi kunde micra ersättning + få i oss mat själva. Väl framme sover den tidigare hungriga tjejen och vi tittar på varann jag och Åsa och tänker att "jamen då går vi väl en sväng till då..." Återigen hann vi en butik innan flickorna vaknade så på med alla kläder igen, ut i snön och iväg till Åhlens. Denna gång är hela sällskapet  vaket och vi får alla fyra lunch. Därefter fortsätter vi till Lekia där jag ska köpa "Vyssan-Lull", som "fötter" till sängen som gör att man kan vagga sängen som en vagga. Har goda förhoppningar om att detta ska förenkla och kanske även förkorta sövningen på kvällarna. Och även dagtid givetvis. Återkommer med info om hur det funkar...
Kl begav sig mot 15 och jag skulle träffa mamma för att åka till nya Coop vid garnisonen, lite halvjäktad kom vi försenat iväg och Ollie lyckades inte riktigt somna i bilen som jag hade hoppats på vilket ledde till att stackarn fick vara vaken på Coop som visade sig vara fredagens helvete på jorden! Sååå trångt, varmt och mkt folk! Var man än var så var man ivägen för nån. Samtidigt blev Ollie bara tröttare och halvvägs gav jag henne en banan så hon inte skulle bli hungrig med... Saker och ting tog mkt längre tid än vad man kunde tro och när vi äntligen var klara så var Olivia riktigt trött, gnällig och började bli hungrig. Så när vi kom ut till bilen (så upptäckte jag först att jag hade med mig babyolja och babysalva som jag ej betalat för-tillbaka och betalade) så fick Olivia mat i baksätet. Hade på känn att det kunde va bra att ha med sig mat vilket visade sig vara bra, efter halva flaskan sov Olivia och hon och jag kunde därefter ge oss iväg för att hämta Crille på jobbet... pust!!! var vad jag kände när jag äntligen kom hem!!!
Fredagskvällen bjöd sen på taco, fika m semla, en underbar ansiktsmassage av Badda, Lets Dance final och sen en underbart skön insomning i soffan för mamma Sofie...

Idag ska vi ut till Tallboda, inte till vårt hus utan till en god än som i slutet på förra året flyttade dit med sin familj. Ska bli jättekul att se hur dom har det och ta en fika med dom! Vad kvällen bjuder på är oklart i skrivande stund, vilket känns skönt - vi tar det som det kommer!

/Olivias mamma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0