Maxi = Lavemang !?

O så var det återigen jättelänge sen jag skrev... Kör nog den gamla vanliga; "det har varit fullt upp" och hoppas att den funkar då det faktiskt är helt sant. Känner mig lite som en utbuad artist på scen då det viner tomater kring öronen från besvikna åskådare... men nu kommer alltså återigen inlägg, MED kort =)

Nu verkar sommaren på riktigt vara här och det kände jag med bestämdhet när jag i morse vaknade och kände att det var så varmt och syrehalten i vårt sovrum var på tok för låg! Jag och Olivia har idag promenerat genom Tallboda och varit och handlat. På vägen dit känner jag att jag inte kan bli varmare och svettigare och min längtan efter kall dricka och skugga är total och det är ungefär just när jag går o funderar på om det syns eller hur mycket det syns att jag svettas som en toka som en ung nästan naken kvinna kommer från en tvärgata och svänger in och går några meter ifrån oss. Jag upplever att jag går i slowmotion då det pga värmen inte vore mänskligt att gå snabbare om man även vill klara av att andas samtidigt men denna kvinna iförd ett litet linne/träningstopp och ett par shorts som bara går över halva skinkan nästan skuttar fram!!! Jag känner att jag blir provocerad vilket givetvis grundar sig i att jag är avundssjuk. Väl framme i affären dröjde jag mig länge kvar vid mejerierna...

Vi har varit på Ullared! Riktigt trevlig resa faktiskt, våra nya grannar Lotta och Andreas frågade oss på lördagen om vi ville hänga med. Efter en kort stunds övervägande (jag hade redan en inplanerad resa med svärmor och mor 1 v senare) så bestämde vi att vi åker hela familjen. Det gick jättebra med Olivia och vi blev några slantar fattigare...

Min dotter kan nu säga mamma!! Okej jag kan gå med på att hon kanske inte riktigt vet vad hon säger men efter att jag har sagt mamma ett 10-tal ggr så tittar hon storögt på mig och säger maaaamaaa!! Finast i hela världen! Oavsett om hon faktiskt bara testar ljud och härmas med sin underbara tunga och mun så värmer det mitt hjärta och jag kan inte annat än att le med hela min kropp och själ! Jag gillar den här perioden av ljudtestning mycket mer än den period då Ollie gick igenom och testade alla högfrekventa ljud som fanns.

Idag konstaterade jag att att umgås med Olivia är min absoluta favoritsyssla, idag har vi skrattat massor och myst i mängder. Nyfiken och envis är det lilla trollet, undrar så vem hon kan ha fått det av... Numer tar det inte många sekunder innan hon har ställt sig upp efter att jag har satt ner henne på golvet. (Hon ställer sig alltså genom att ta tag i saker som bord,stol, kartong eller mig)

Ni som väntar på bilder på vårt nya hem får hålla era hästar ytterligare... (återigen kommer känslan av vinande tomater...)
Det har hänt massor här hemma och det börjar faktiskt likna ett hem men vissa kartonger misspryder dock vår borg och jag är numer allergisk mot kort där det är kartonger i vart hörn...vi väntar helt enkelt lite med det...

Under kvällen så har vi haft besök av Åsa, Peter och Isabella. Det vär länge sen vi sågs och våra töser har hunnit  bli 8 månader! Dom gick hit från Nygatan och skulle nu efter middag och fika gå hem igen. Avundas deras karaktär en del, jag har i veckor tänkt att jag skulle promenera till ÖB alt. Crilles jobb. Men det är just det, jag har än så länge endast kommit till tanken och redan där känt mig mör i benen...

Har även kunnat konstatera att Maxi fungerar precis lika bra som vilket lavemang som helst för min dotter. Vid 2 tillfällen de sista veckorna har jag glömt skötväskan hemma då jag har lämnat vagnen hemma. Båda gångerna har det sprakat till då vi närmat oss Maxi alt. kommit innanför dörrarna. I förrgår skulle jag, Livan och svärmor åka till Maxi och på vägen dit så satte det fart i brallan på mitt lilla troll, denna gång dock endast luft. Men där och då kände jag nästan att "det är verkligen så att ordet Maxi är en katalysator".

Tänker att det får räcka med novellskrivning för stunden men jag vill ändå bara efterlysa människor som kan hjälpa mig krympa avståndet mellan Lkpg och Sthlm!? Kunde jag så skulle jag göra det direkt! Saknar min syster så fruktansvärt ibland och jag vet ju med min sunda hjärna att hon kommer att bo i Sthlm av flera anledningar och jag gör mig mest en otjänst då jag med mitt hjärta tänker att hon kommer att flytta hit med sin kärlek. Så om någon är sugen så hör av er! Jag kan tänka mig ett avstånd som typ Linghem-Tallboda.

God kväll!

/Olivias mamma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0