Ska vi, ska vi inte, ska vi, ska vi inte...?

Sitter nu och har just skrivit i Olivias "Mitt första år"-bok. Vid 1 månads ålder vägde min tös 4500 och har nu gått upp till ca 6500! =) Tänk om en annan kunde tappa de kilon hon går upp, skulle kännas rätt bra!
Idag är det fredag och jag ser fram mot helgen då hela familjen är hemma. På lördag ska vi på öppet hus hos en arbetskamrat till Crille som har fyllt 40 och på söndag ska vi träffa ett par från familjegruppen som vi har varit på promenad med tidigare. Deras flicka är född en dag efter Olivia och vi träffade faktiskt dom på bb, lite kul =)

I veckan som gått har det varit en hel del bostads-köps-prat och då speciellt huruvida vi vill köpa nybyggt i Tallboda. Igår var vi i Tallboda med säljare från Kärnhem som bygger och säljer bostäderna. Den vi tittat på är ett bostadsrättsradhus på 104 kvm i 2 våningar. Det finns självklart både för-och nackdelar men främst tror jag att det är jättebra för Olivia då det är många barnfamiljer som ska bo där och det håller nu på att byggas ett dagis precis i närheten. Det tråkiga är väl kanske att det inte känns "wow" när vi är där och ska man lägga 1,5 milj så vill man ju känna det... Men som sagt det krävs en hel del fundering innan vi tar ett beslut. Vi har även hittat ett annat objekt (även det ett bostadsrättsradhus) i Lambohov byggt nånstans på 80-talet som är betydligt billigare och det känns mycket mer rymligt! Ja ja vi får suga lite på den här karamellen så vi inte förhastar oss...

Det planeras ju även dop vilket är jättekul, i veckan så var jag och min underbara syster ute på Ikea och köpte ljus och jag har även försökt att hitta hjärtformad konfetti som man kan strö som dekoration på borden men det verkar vara en svårare nöt att knäcka! Under veckan som gått har det även bakats en hel del kakor typ 150 st... Syster gjorde hallongrottor och jag och mor gjorde drömmar - mmm...  Idag ska jag försöka ta mig till syaffären där jag mer eller mindre har beställt hem lakansväv till att sy dukar av. Hoppas tyget har kommit så mor min har lite tid på sig att sy... Igår var vi även på cafét där vi har bestämt att köpa tårtor till dopet, det verkar som att vi inte behöver beställa förrän samma vecka som dopet är. Vi väntar även in att prällen ska kontakta oss, det skulle hon göra ca 2 veckor innan dopet och det är ju typ nu...
Nu är det dags att dra igång lite stök i köket så magen slutar svida och kurra!

/Olivias mamma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0