Förmodligen ingen raketforskare vid tangenterna idag...

Jaha då har man varit på us. Vi kommer dit och blir direkt ombedda att få Olivia att ge ett kastat urinprov, alltså skulle vi lyckas få henne att kissa i en kopp...enkelt att säga men svårare att få en 3 månaders gullunge att göra... Men, "den som väntar..." o vips sa det så kissade min trollunge i den lilla koppen med ett stort leende! Mamma blir då såå stolt och glad =) Sen får vi vänta o vänta o vänta tills det kommer en underläkare och förklarar att urinprovet vid första kollen såg bra ut så nu ska det skickas på odling och förhoppningsvis hittar dom inga små basilusker då. Vi blev även informerade om att penicillinet hon har ätit i snart en vecka inte "biter på" den typ av bakteri dom hittade vid förra odlingen...alltså så har hon blivit bättre trots att bakterierna dom hittade sist är resistent mot det penicillin hon fått... jag är ingen raketforskare men nu blir jag ju förbryllad! "Eh ok...eller VA?" blev mitt svar, efter lite mer info förstod jag det som att hon kanske inte alls hade just den bakterien i urinen sist utan att det kan ha smygit ner baskilusker i den lilla kisspåsen som inte kom från hennes urin. Det är mycket med det här känner jag men viktigast och det ända som egentligen betyder nåt är att min prinsessa mår bra! Uppföljning på vc nästa vecka sen ska det va bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0