Veckans sanningar: Gröt=magknip & 25/5 Vårbrisvägen 72

Nu har jag och Olivia varit och lagat smakportioner med föräldragruppen! Vi var där i måndags och det var riktigt roligt, återigen får jag uppleva hur underbar, "snäll" och fin hon är min gullunge! Inga klagomål alls från lilla fröken så länge hon hade lite lekkompisar och kaninen att tugga på =) Och flertalet föräldrar uttryckte "vad stark hon är!" då hon fort som en liten vessla rullar runt och ligger på mage med huvudet högt =) Under graviditeten träffade jag och Crille några andra föräldrar på föräldraträffar som kvinnohälsan anordnade, bla Peter och Åsa (som jag nu börjar känna att jag kanske redan skrivit om tidigare...gör det igen ifall att...) som vi fick bra kontakt med och som vi sedemera träffade i korridoren på BB. Deras lilla Isabella föddes en dag efter Olivia och vi har träffat dom för promenad och fika och vi är dessutom grannar här på Nygatan. Jättekul faktiskt, Åsa och Isabella var med och lagade mat och jag har nu lagt upp kort på våra små godingar när dom ligger och "leker" medans vi gör pureér för fulla muggar! Vid några tillfällen låg dom och höll varandras händer och "pratade" men då var vi tyvärr upptagna och kunde inte få fram kameran. Fina är dom!

Nu har vi skrivit papper med Kärnhem och har fått inflyttningsdatum, 25 maj! =) Spännande är bara förnamnet! Det känns faktiskt riktigt roligt men fortfarande lite overkligt, det börjar väl så smått sjunka in. Idag ska vi säga upp lägenheten och det känns lite som slutet på en händelsrik och riktigt fin era! Vi har verkligen stortrivts här på Nygatan och det är med en smula sorg vi lämnar detta hem med siktet inställt på en lika fin om inte bättre era i Tallboda! Jag har ju som bekant lätt att fästa mig vid saker och ting så att jag känner av separationsångesten är väl långt ifrån otippat...

I måndags kväll fick Ollie för första gången smaka havregröt, inte mkt alls men det räckte tydligen för att hålla henne vaken i princip hela natten med magknip...stackars liten! Då klockan var runt 4 och hon för kanske 5 gången vaknade och gallskrek mumlade jag och Crille fram att vi innerligt lovade varandra att vänta ett tag innan nästa försök med smakportioner... Men vi upplevde nog att hon tyckte det var helt ok att äta, grinade lite illa till en början men sen smaskade hon högt och sultade för fullt på dom grötbeklädda händerna! =)

Nu ska jag ge mig på att försöka väcka far i huset som ligger och sover sött bredvid Ollie, tillskillnad från Olivia så började Crille jobba för 8 min sen...det var ju det där med flex...men jag tror att det står en arbetskamrat till Crille och väntar på skjuts till jobbet idag så det känns lämpligt om han tar sig i kragen och går upp... Min morgontrötta älskling!

/Olivias mamma

Kommentarer
Postat av: farmor

Farmor längtar efter sin lilla Olivia.Det händer så himla mycket nu känner jag med dina framsteg, och duktig är du så in i BOMBEN Puss och god natt hälsa till din mamma och pappa vi hörs......

2009-02-26 @ 20:54:10
Postat av: Farmor

Farmor längtar efter lilla Olivia. Jag känner att dina framsteg går så fort nu, och du är duktig så in i BOMBEN! Hoppas snart få träffa dig. God natt och sov gott, hälsa mor och far. Puss

2009-02-26 @ 21:00:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0