Cyniker tackar riksbanken!

Min dotter är nog den duktigaste någonsin! I måndags var det dags för det jag har fasat för ett tag, vaccination! Det visade sig att jag inte hade nåt för att oroa mig, Olivia grät knappt och efterföljande dygn var inget besvärligt det heller. Hon är för fin, jag hade nog reagerat betydligt mer om 2 sköterskor räknade samstämmigt till 3 för att sedan sätta in 2 sprutor i vardera lårmuskel!!! Känns som ren tortyr men som sagt det gick ju bra så det är bara att va glad för det!

Idag kommer prästen hit på lite fika och samtal inför dopet som närmar sig med stormsteg! Hur fort kan egentligen tiden gå känner jag... Men jag ser fram mot det jättemycket, det ska bli riktigt trevligt! Olivia Cecilia Andersson Johansson =)

Det verkar bli Tallboda för oss i sommar, jippi!!! =) Vågar samtidigt inte ta ut något i förskott då vi nästa vecka får svar på vår låneansökan, vår bankkvinna som vi träffade igår menade att vi INTE skulle vara oroliga för att inte få lån och tyckte att "pengar inte är vår trånga sektor"... fint tänkte vi... (tänk om man kunde känna av det varje månad...) Riksbanken sänkte idag räntan med 1 %!!!!! Mer än vad man hade vågat hoppas på vilket i sin tur gör att vi ligger i helt rätt tid för att göra bostadaffärer!!! Luktar flytt så det bara sjunger om det men fortfarande så är jag lite utav en cyniker eller som jag föredrar; realist... vilket gör att jag inte vill ta ut något i förskott då det bara genererar besvikelse om det inte blir som man tänkt sig...

Min tanke är att jag och Ollie ska ner på stan en liten sväng idag, mission: köpa 2 vita bodys (en kort ärm, en lång) till dopet. Om möjlighet ges så ska även jag prova nåt att ha, vi får se hur det går...

Nu bör jag återgå till att styra här hemma men jag återkommer givetvis inom kort.

/Olivias mamma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0