Lovely Weekend!

Plötsligt händer det...
Morgonen började idag vid 05:30 av att Olivia inte alls kände för att sova.. Först äta lite sen ville hon upp och leka lite så så fick det bli. Crille hittade jag (för vilken gång i ordningen vet jag inte längre...) sovandes på soffan och han vaknade knappt av att la familia lekte nån meter ifrån honom. Efter någon timmes skönsång från Olivia (fortfarande bara extremt höga toner) så försökte jag ge henne lite gröt och välling men intresset för det var minst sagt ljummet... Crille kommer efter en tid iväg till jobbet och jag märker att Ollie är trött, fixar ersättning att ta med in till sängen, byter blöjan och lägger henne i sin säng...och vad händer..!! Hon vänder sig om och somnar direkt!!! O när jag säger direkt så menar jag DIREKT! Där satt jag med min flaska, nyharklad för att kunna sjunga minst 30 visor, handen på sängen för att kunna börja vagga och så bara somnar hon! Lagom snopen tassade jag ut och kunde konstatera att det var första gången i historien det händer, tänk om det alltid var så lätt...

Helgen har varit bra och trevlig på alla sätt o vis. I fredags hade vi ju lite kalas här och det var riktigt kul. I lördags åkte Crille efter frukost iväg och spelade golf. Emelie sov här fre-lör så strax efter lunch gav vi oss ut på långpromenad till Valla. Solen gassade och Olivias solparasoll kom väl till pass då solen lyste rakt ner i vagnen. Insåg att Murphy var med oss då jag gång på gång fick böja och bända fram och tillbaka med detta parasoll då solen valde att smyga sig in i små strimmor (som då givetvis träffade Ollies ögon) så fort vi bytte riktning med vagnen...
Vi hade en trevlig dag i Valla och tittade på lite djur innan fortsatte till Gamla Linköping och Ragnar Dahlbergs café. Mycket trevlig dag!

Lördag kväll var dagen då vi gjorde årets första besök på Bosses! Crille, Fredde, jag och Olivia, med undantaget att Olivia får vänta kanske till nästa års premiär, njöt av vår glass under en promenad på stan. Väl hemma kollade i lite på hockey, Sverige-Österrike.

I går var vi i Älvan nästan hela dagen och jobbade med vår nya utemöbel. Crille och Ingmar slipade och skruvade medan jag, Emelie och mamma målade/oljade. God mat fick vi med och framåt kvällen gav vi oss hemåt trötta och slitna...

Idag tänker jag att en hel del packning bör äga rum, rabatten utanför behöver även den en HEL DEL uppmärksamhet så jag får se vad jag väljer att kasta mig över...

Trevlig dag i solen, glöm EJ solskyddsfaktor =)

/Olivias mamma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0