Ja må hon leva ja må hon leva!

Grattis på födelsedagen Lillstrumpa! Nu har vi båda blivit 1 år äldre och då även klokare, visare och vackrare kan man hoppas!

Nu var det verkligen en mindre evighet sen jag skrev här, illa men men... Jag har dock inte legat på latsidan vad gäller skrivandet, tvärtom så har jag nu färdigställt min lilla berättelse kring min förlossning! Det har verkligen varit kul att skriva den då jag kände att jag liksom återupplevde vissa känslor och ögonblick. Jag har inga planer på att publicera den här men mina nära och kära får givetvis läsa den om det finns intresse.

Vet inte var jag ska börja...kör kronologisk ordning tror jag...

Påskafton var vi bjudna på påskmiddag i Älvan. Trevligt och mycket god mat! Med på denna tillställning var även Cristians morbro, moster med man och kusiner med respektive och barn.

Påskdagen åkte familjen Johansson/Andersson till huvudstaden och närmre bestämt till moster Emelie och Johannes som nyligen har flyttat till en mysig lägenhet på Lilla Essingen. Det var riktigt fint väder så när vi anlänt och packat in våra grejer i lgh så gick vi ut på en promenad längs vattnet. Jättemysigt! På kvällen köpte vi hem Indiskt och pizza och delade på, konstig kombination kan man tycka men så blir det med lite olika viljo =) Maten var jättegod men kanonstark så efter en hel del svettpärlor på läppen gick vi senare över till lite ost och kex.

Annandag Påsk, Måndag, åkte vi och hälsade på Zandra, Robban och lille Hugo! Det var såå kul att äntligen få se den lille! Och han var såå liten,jag kan inte komma ihåg att Olivia någonsin har varit så liten! Kände mig lite tafatt när jag inte visste hur jag skulle hålla lillpojken... Sen låg han i min famn och sov så sött =) när jag då tittade bort mot Crille och Ollie kändes hon enormt stor!!!

Onsdag 15 april hade vår gullunge namnsdag och det firade vi med en Olivia-kaka bakad av mor i huset och presenter från far i huset =)

I lördags åkte vi över till Nkpg med Rickard och hälsade på Jenny och Johan och var även på Babyland och köpte parasoll till Livans vagn, välbehövligt när det är soligt! Ollie är inte helt förtjust i att ha solen i ögonen...

I måndags fyllde jag år, 28 närmare bestämt. Jag fick frukost på sängen av min fina familj och fick därefter öppna paket. Ett fotbad med inbyggt pedikyrset! Perfekt för mina hobbitsfötter! Jag testade fotbadet på kvällen och fick därefter en skön massage av min underbara sambo =)

Runt 08:30 smög sig Madde och Tessan in med överrasknings-födelsedags-frukost =) Riktigt trevligt och gulligt av dom!

Till lunch kom mamma,mormor och morfar och åt lunch, det var jättekul och Olivia busade ordentligt med mormor alltså hennes gammelmormor =)
Därefter kom Jenne och Robin förbi med en fin bukett rosor och sen kom min far och vi fikade lite.

På em kom Crille hem från jobbet och gick då iväg med Ollie och köpte smörgåstårta som vi skulle mumsa på innan vi var tvugna att jäkta iväg till ett informationsmöte som Kärnhem höll i Tornby. 2 min innan mötet skulle börja körde vi in på parkeringen och började titta efter var vi skulle va.. Väl framme i restaurangen där mötet hölls insåg vi direkt när vi klev innanför dörrarna att det var mkt folk och alla satt eller gick omkring och pratade med varandra och fikade samtidigt. "Jaha då börjar tydligen mötet med fika...eller" När ett par gick mot oss i entren för att hämta sina jackor och gå insåg vi att vi förmodligen inte var helt rätt i tid... Kl 18 började mötet och vi hade alltså missat hela mötet...! Efter att ha pratat med Kärnhemsrepresentat Patrice som skrattande sa att vi skulle ta oss en kopp kaffe så gjorde vi just det och slog oss ned bredvid ett trevligt par som kommer att bo några hus i från oss. Vad vi snabbt kunde se var att i princip alla som var där var ungefär i vår ålder, 25-35. Kul, förmodligen många lekkompisar till Ollie =)

Vi har även haft besiktning på Vårbruksgatan =) och det gick bra! Vi hade en sk förbesiktning på 2 timmar förra veckan då jag hade mamma och mina svärföräldrar med mig vilket var jättebra då det var fler ögon som kunde notera saker. Så igår var alltså den "riktiga" besiktningen och vi hade noterat ungefär samma saker som besiktningsmannen gjorde.
Nu är det inte långt kvar...

Igår kväll var Madde och Tessan här och vi åt glassbomber och drack kaffe. Jag fick en jättefin berlock till mitt pandoraarmband som nu är fullt! Nu är det läga att köpa ett lås sen så kan man börja på nästa armband... =)

Ikväll kommer det ännu fler kompisar på födelsedagsfika och likaså imorgon då Isabella, Peter och Åsa kommer.
På fredag blir det kalas med våra familjer och Emelie kommer också ner och ska firas hon med! =)

Viktigast sedan sist är att Olivia har börjat så smått att krypa!!! =) Till en början kom hon bara baklänges när hon skulle krypa (ca 1 vecka sen) men därefter går det allt framåt! Hon dras sig framåt och kryper samtidigt på nåt sätt, fin är hon iallafall! =)

Nu väntar jag på mamma/mormor Annvor som ska komma och äta lunch med mig sen blir det en lunchpromenad!

På återseende!

/Olivias mamma

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0