Den som säger att bebisar gillar att sova ljuger...

...det är jag nästan helt övertygad om. Då man som 6-veckorsbebis har alla tänkbara förutsättningar för att på ett skönt sätt bara somna in en stund på dagen men inte gör det är frustrationen total hos mig! Kl är nu ca 14 och jag sitter kvar i min pjamas, behöver ta en dusch och kanske få i mig lite att äta men då det med ca 5-minuters intervall är tvunget till rullning av vagn över tröskel så skjuts liksom mina behov åt sidan en smula. Man kan ju tänka att man vid den här tiden skulle känna irritation men nej, den har ännu inte infunnit sig. För det är ju faktiskt så att man har längtat till det här hur konstigt det än låter, jag har ju gått i 9 månader och väntat på mitt barn-det kom ju inte som en överraskning när hon kom till världen att mina behov inte längre är viktigast. Men frustrerad det måste man få bli, den som säger att man aldrig blir frustrerad som spädbarnsförälder ljuger med...så denna måndag har jag alltså kunnat identifiera 2 typer av lögnare. Vem vet vad denna dag mer har i sitt sköte, vilka typer av aha-upplevelser man ev kan få  uppleva osv. Ser med spänning fram mot resten av dagen!
Kan nu notera att min dotter har sovit i ca 12 minuter, kanske kanske kanske har hon somnat "på riktigt" nu...

Min mamma brukar lite irriterat förklara hur hennes tidningsbud varje morgon vid ca 04:30 smäller i hissdörren (en sån gammal med gallergrind) och det vaknar både hon o hennes hund av och detta är något som gör henne vansinnig då hon inte kan somna om efter det. Nu när jag har suttit här och skrivit och med jämna mellanrum rullat vagnen över tröskeln så är det nån i mitt trapphus som antagligen bär omkring en massa tungt i trapphuset för det slår och dunkar och ekar i hela huset och det är tydligen något som min dotter inte uppskattar när hon ska sova... Är det ok att gå ut be de inte väsnas tänker jag...? För snart är det nära! Men jag tänker att det förmodligen inte skulle se så bra ut om jag, iklädd pjamas med babyspya på, tovigt/yvigt/okammat hår, osminkad och med frustratuionstårar i ögonen springer ut och gormar...väntar lite med det känner jag... det var ju det här med grannsämja...
Min dotter hade inte somnat på riktigt för nu har det gått ca 17 min och hon är nu vaken igen så nu ger jag upp skrivandet för idag.

/Olivias mamma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0